Slik lager du en “markedsmotor” som bare går og går
Lag deg en marketing-motor – som bare går og går.
Ved å kombinere flere digitale markedsføringstjenester kan du skape en DIGITAL PAKKE – som fungerer som en selvgående markedsmotor. Den bare går og går – og skaper synlighet og lønnsomhet for deg.
Din digitale pakke
Din webside vil, med smarte grep, ligge som en magnet og tiltrekke seg de beste kundene. Kunder som er ute etter nettopp DINE varer og tjenester.
Så hva er de smarte grepene du kan gjøre?
1. SEO
Som figuren viser så starter det hele med SEO – søkemotoroptimalisering av din webside. Det er en rekke grep som inngår i denne prosessen – noen enkle og små – og noen større og mer omfattende.
Et av de litt mer omfattende grepene man pleier å igangsette i SEO-arbeid er CONTENT – som jo betyr INNHOLD. Du må sørge for at din webside har nok godt og relevant innhold til nytte for kundene.
2. Hva slags innhold?
Din webside består ganske sikkert av mye godt innhold fra før. Innhold som beskriver dine vare/tjenester på en god og nyttig måte.
Samtidig kan du sikkert supplere dette innholdet med utdypende informasjon og kanskje artikler som svarer på spørsmål kunden din antakelig har. Denne artikkelen er et eksempel på content marketing - innholdsmarkedsføring. Så jeg håper du syns den er nyttig :)
Plukk ut en håndfull søkeord som er viktig for deg i første omgang. Forhør deg gjerne i salgsorganisasjonen om hvilke spørsmål kunden vanligvis stiller rundt disse ordene og skriv korte og informative artikler. I artiklene bruker du søkeordene på en naturlig måte og linker disse ordene til produkter/tjenester med samme tema.
Mer drivstoff til din markedsmotor?
Når motoren først har fått moment og har begynt å rulle, kan du spe på med flere elementer og bygge en enda mer effektiv digital pakke.
a. Sosiale medier vil hjelpe deg å få mer trafikk til din webside og samtidig bygge brand og lojalitet hos eksisterende kunder.
b. Ambassadører og influensre kan bruke sine kanaler til å spre ditt budskap og bygge godt omdømme for deg
c. Direkte kommunikasjon som nyhetsbrev– E-mail markedsføring er langt fra dødt! Les hvorfor her!
d. Digital annonsering. Betal pr klikk på Google, LinkedIn og Meta er en fantastisk måte å finne dine drømmekunder
e. Inbound marketing og automation
f. Målgrupper er viktig - kjenner du kunden din så er det enklere å kommunisere med dem.
Men nå begynner vi å nærme oss en markedsstrategi – FULL digital PAKKE – mer om det her!
Ta gjerne kontakt med oss – så skreddersyr vi en pakke som passer for deg – der du er nå!
Vi garanterer deg gode resultater. Det er jo derfor vi elsker jobben vår!