FAQs
Hva koster tjenestene fra Digital Pakke?
Vi kan levere tjenester til fastpris eller basert på timebetaling. Det kan vi bli enige om. Dersom du ønsker fastpris på prosjekt vil vi beregne prisen ut fra et time-estimat.
Vi kan love at vi uansett - timepris eller fastpris - ikke opererer med skjulte kostnader og overraskelser i form av uventede fakturaer. Dersom vi overrasker, så er det positive overraskelser knyttet til gode leveranser.
Hvordan ligger dere prismessig i forhold til andre leverandører av markedsføringstjenester?
Regnet i kroner ligger vi nok midt på treet. Men regnet i forhold til hva du får igjen for våre tjenester er vi rimelige.
Du vil nyte godt av vår lange hands-on erfaring som gjør at vi jobber ekstremt faskt, effektivt og ikke minst med sikker hånd. Vi vet hvor gevinstene ligger og styrer prosjektene rett dit. Det vil du merke på resultatene. Vår timepris ligger på kr. 1450,- for korte prosjekter - og noe lavere for markedsprosjekter av lenger varighet.
Hvor lang tid tar det før vi ser resultater av digital markedsføring?
Raskere enn du tror er det beste svaret, men det varierer selvsagt med hvilke tiltak du setter inn hvor. Sammen med deg vil vi sette realistiske mål - men vi ser ofte at kundene våre blir overrasket over hvor hårete mål vi faktisk kan sette. Og hvor raskt vi begynner å se at “magien” virker. (Det er slett ikke magi, selv om det virker slik av og til).
Betalte annonser kan gi effekt nesten umiddelbart, mens SEO og innholdsarbeid ofte tar noen uker før du ser tydelig resultat.
Hva er forskjellen på SEO og betalt annonsering (SEM)?
Godt spørsmål!
Både SEO - søkemotoroptimalisering og SEM er søkemotormarkedsføring. Der hvor SEO gir deg gode langvarig synlighet på søkemotorer (og AI-søk), er SEM den betalte delen. Du forteller Google at du vil at dine annonser skal komme høyt opp på resultatene når folk søker på dine spesifikke søkeord. Og så betaler du hver gang noen klikker på dine annonser. Her kan du få umiddelbare resultater.
Hvilke kanaler bør vi satse på?
Hvilke kanaler du bør satse på avhenger av hvor målgruppen din er mest aktiv. Noen får mest igjen på Google-søk og SEO, andre på sosiale medier eller nyhetsbrev. Kanskje til og med en forsterkende kombinasjon.
Vi analyserer målgruppen din og anbefaler de kanalene som gir deg mest effekt for budsjett og for ressursene du rår over.
Kan vi gjøre noe selv, eller trenger vi alltid hjelp fra et byrå?
Mye kan dere gjøre selv – som å lage innhold, oppdatere nettsider og publisere i sosiale medier. På vår blogg kan du lære mye om hva du kan gjøre selv i forhold til digital markedsføring.
Trenger du hjelp til å komme i gang - eller bli selvhjulpen? Da er vi din rette partner!’
Tar dere alle slags markedsføringsoppdrag?
Nei.
Vi takker nei til oppdrag når dersom vi allerede har løpende prosjekter. Dette gjør vi fordi vi ønsker å gi den aller beste service og at våre kunder skal oppleve å få de beste resultater.
Oppdragets natur kan også stoppe oss - vi ønsker kun å jobbe med oppdrag som vi ser vil gi god ROI - return of investment -på markedsføringen.
Hvordan måler vi effekten av markedsføringen?
Det geniale med digital markedsføring er at det er superenkelt å måle resultater.
Det er smart å sette opp tydelige mål (KPI-er) og bruke verktøy som Google Analytics, Google Ads og andre rapporterings-dashboards. Du ser raskt hva som fungerer bra og omvendt. Et perfekt grunnlag når du skal beslutte hvor budsjettet ditt bør brukes.
Beslutninger basert på faktiske tall gir en haug bedre resultater enn de som tas på magefølelse.