Nyhetsbrev på e-post er langt fra dødt
Kanskje har du hørt at e-post-markedsføring er dødt? Det er i så fall helt feil. Her skal vi se på noen av fordelene med nyhetsbrev på e-post og hvorfor det er langt fra dødt.
I tillegg får du noen gulltips til hvordan du skal skrive dine nyhetsbrev på e-post.
Har du en opt-in-liste med e-postadresser, så sitter du på en «gullgruve». Du har en liste med kunder som ØNSKER å høre fra deg - å få vite hva du har å tilby!
Reklame-tab og spamfilter
Du tror kanskje at ingen ser e-posten du sender ut fordi det havner i egne mapper/fliker i innboksen til dine kunder.
MEN – nettopp dette er en stor fordel for deg! Akkurat som folk som oppsøker et kjøpesenter er i shopping-modus, er folk som åpner «reklame-taben» også det. Dermed er de som åpner mailen din veldig åpne for å se dine nyheter og dine tilbud.
Subscribes og unsubscribes
Ikke vær redd for unsubscribes!
Se på unsubscribes som komplement. En ting er folk som med jevne mellomrom trykker unsbscribe på alle reklamemailer i innboksen. Der har vi alle vært selv, og det forekommer.
MEN – de fleste unsubscribes kommer fordi noen ha SETT og LAGT MERKE TIL din email. Det er jo et kompement og tegn på at du har gjort alt riktig.
Så får det heller være at denne kunden kanskje ikke trenger dine varer/tjenester akkurat nå.
Testing av budskap og visuelt uttrykk
Det er aldri bortkastet å A/B-teste dine mailer. Sjekk åpningsraten og noter hva som gir best score! Gull verdt å kjenne sine kunder og vite hva som fungerer best til neste gang.
Gode tips til epost-markedsføring
I denne delen av artikkelen vil vi fokusere på et viktig element – nemlig subjekt-feltet! Ved siden av det visuelle er nemlig subjekt-feltet det du skal bruke aller mest tid og kjærlighet på!
Her er noen gode og effektive e-post-tips:
Tall er gull – og særlig oddetall: «7 tips til god….», «3 tilbud du må se nærmere på…» er eksempler på gode subjektfelt.
Husk at du sjelden leser HELE subjektfeltet – når du skroller nedover leser du kanskje bare første halvdel. Det er derfor i første del du skal legge kruttet.
Du kan gjerne utheve deler av det viktigste budskapet med STORE BOKSTAVER. Men husk at over halvparten av ordne bør være i vanlige bokstaver.
I stedet for store bokstaver er [klammer] svært effektive. Du kan for eksempel forkorte budskapet ditt og sette det først i subjektfeltet i [klammer].
Emojier 😊 Har fått et dårlig rykte. Tester viser nemlig at subjekt-felt med emojier har mye større åpnings-rate enn de uten. Dette gjelder også B2B! Kanskje emoji skulle hett noe annet – Business-face, kanskje?
Sense of urgency er alltid et bra virkemiddel for salg. Det er ingen dum ide å skrive «Kun 422 igjen på lager..»
Folk ønsker å kjøpe det andre har kjøpt. Et godt triks er derfor å starte en e-post med eksempelvis «Vår mest populære…» eller «Bestselgeren vår…».
Vi ønsker deg lykke til med å revitalisere dine kundelister og kommunisere med dine kunder!
Ta kontakt dersom du ønsker hjelp eller gode råd!