Hvorfor bruke Sosiale medier som bedrift?

Gjennom en lang karriere som markedssjef har jeg - og opplever stadig - skepsis til å ta bedriften ut på sosiale medier. Den samme lange karrieren har stadig motbevist denne skepsisen med konkrete og gode resultater.

Så vil du at bedriften din skal skinne som en supernova på den digitale stjernehimmel? Da er det på høy tid å slenge deg på sosiale medier! Tro meg, det er ikke bare “memes” og kattevideoer – det er en potensiell gullgruve for bedriftens markedsføring!

  

6 gode grunner til å være til stede på so-me

  1. For det første, la oss snakke om rekkevidde. Med riktig SO-ME-strategi kan du nå ut til tusenvis av mulige kunder.

  2. Og hva med engasjementet? Sosiale medier er som et gigantisk vennetreff, hvor folk elsker å sladre, anbefale, dele og kommentere. Og hvem sier nei takk til litt hyggelig oppmerksomhet? Når du legger ut innhold som folk liker, vil de ikke bare like og dele det, de vil hylle det og rope høyt om det til alle sine venner.

  3. SEO – søkemotoroptimalisering – Ja, du skårer høyere på søk dersom din bedrift har tilstedeværelse på so-me-kanaler

  4. Du får en glimrende mulighet til å vise frem

    1. flere sider ved din bedrift som kan være nyttig for dine kunder

    2. en mer uformell og hyggelig side av din bedrift

    3. bygge lojale fans og kunder

    4. tidsaktuelle saker som gjelder dine produkter/tjenester

  5. Dersom du er flink til å velge rette so-me-kanaler vil du synes der hvor din målgruppe er til daglig – for bygging av merkevare og autoritet

  6. Og til slutt, la oss snakke om den berømte ROI-en (Return on Investment). Med sosiale medier får du mer valuta for pengene dine enn en 2-for-1 deal på Black Friday. Din investering er i form av tankevirksomhet – og resultatene KAN måles!

  

B2C eller B2B- sosiale medier ER noe for deg!

Du må bare velge hvilke kanaler som er best for din bedrift. Er produktene/tjenestene dine veldig visuelle? Da bør du absolutt vurdere Instagram. Og kanskje Pinterest etter hvert?

Hvilken alder representerer målgruppen din? Ved 35 pluss, så MÅ du tenke Facebook. For den yngre målgruppe passer kanskje Tik Tok bedre… osv.. LinkedIN er definitivt noe for deg som selger B2B…

Det er mange hensyn å ta og det lønner seg virkelig å vurdere disse. Les mer om egenskapene til de ulike sosiale medier her!

Så, hva venter du på? Hiv deg på sosiale medier-bølgen og la bedriften din skinne som et fyrtårn i det digre havet av internett! Du vil ikke angre, det lover jeg!

 

Annonsering på SO-ME

Men vent, det kan faktisk bli enda bedre!

Med annonsering på sosiale medier - hvor du kan skreddersy markedsføringen din til å treffe den nøyaktige målgruppen du leter etter. Takket være all den dataen som flyter rundt, kan du målrette annonsene dine – presist og effektivt. Si farvel til å kaste bort penger på annonser som treffer like godt som en dartspiller med bind for øynene!

 

Relaterte tjenester:

Sosiale medier - vi hjelper deg!

Digitale annonser - kom igang!

Forrige
Forrige

Valg av sosial medie-kanal for B2B

Neste
Neste

Hva er UX - og hvorfor er det viktig?